DAGBOEK MWANZA 26 AUGUSTUS 20

26 augustus 2015 - Mwanza, Tanzania

DAGBOEK MWANZA 26 AUGUSTUS 2015

Vanmorgen weer met frisse moed opgestaan om vandaag de laatste hand te leggen aan het lijvige rapport, om het vanmiddag met de boss te bespreken.

Nee vandaag geen krokodillen, zwijnen, Thomson gazellen, giraffes, domme gnoes of buffels met grote horens.

Wel noten die gekraakt moeten worden.

Gisteren is het doorsturen van de foto’s waarschijnlijk niet gelukt.

Ook vanmorgen geen internet verbinding.

We zullen maar kijken wanneer het dan wel lukt.

Niet ongeduldig worden is hier “een schone zaak”

Maar het kan slechter. Ik zit hier heerlijk in de ochtendzon aan een tafeltje aan het gigantische meer met een grote kan koffie op mijn laptop te tikken.

Alleen maar rust, slechts het geluid van de vogels is hoorbaar.

De ijsvogels zijn weer druk in de weer om het water in te duiken om een visje te bemachtigen.

De visarenden komen nu terug van de visfabriek om daarna te luieren in de bomen voor mij.

Ik houd het nog wel even uit. J

Ik heb het wel eens slechter getroffen

Het is ook weer fijn om morgen naar huis te gaan naar mijn lieve Trix.

Er is een tied van komen en een tied van gaen is een bekend gezegde in Friesland.

Het was weer goed om hier voor de tweede keer terug te komen om zodoende iets voor de mensen te betekenen.

Mijn inzet en passie was hoog.

Resultaten en toezeggingen zijn al geboekt.

Ik zal vinger aan de pols houden met de fabriek via email.

Het bijzondere van deze missies is dat je dingen beleeft die je als toerist nooit zult ervaren.

Ik spreek graag met de mensen van de werkvloer.

Ik sta ook pal voor hun werkomstandigheden en luister graag naar hun ervaringen en leefomstandigheden.

Soms triest maar ook dankbaar dat ze werk hebben.

Ik denk weer terug, zonder in details te treden, aan dat gesprek met de weduwe met 4 kinderen.

Schoolgeld dat er niet is.

Het laat me niet los en wekt emoties op als ik er weer aan terug denk.

Ik ben blij dat ik af en toe ook eens iemand iets kan toestoppen die het echt nodig heeft.

Goed Onderwijs is het meest belangrijke voor de opbouw van dit land.!!!

Dit kan niet genoeg benadrukt worden.

De plaatselijke kerken beginnen dit nu ook te begrijpen en starten met opening van scholen.

Aan geschoolde vakarbeiders is zoals in Nederland nog steeds grote behoefte.

De wind steekt en ruist door de bomen, de vogel in de boom laat ook iets op mijn laptop vallen.

Tempo zakdoeken bieden uitkomst.

Ik schenk nog een kop overheerlijke Nescafé in.

Overmorgen zal de Nespresso extra lekker smaken.

De zonsondergang is weer betoverend als er een rode gloed over het Victoriameer valt.

Ik laat nog eens mijn gedachten gaan ,hoe ik het beste een manier kan vinden om het onderwerp van dat eierhandeltje in een schoenen, tassenzaak  aan te snijden.

Een vissersbootje is verschenen voor de kust.

Bootje is teveel gezegd, het is meer een uitgeholde boomstam zo uit de verte te zien.

De visser met het werpnet heeft weinig succes vandaag, na 6 x werpen nog geen spiering in het net.

Een hard bestaan in deze hitte.

Na het eten fish tika bestel ik nog een koffie met als afscheid een cognacje.

De serveerster heeft het waarschijnlijk niet goed begrepen en staat naast mijn tafel al het seal van de fles cognaci af te halen.

Nee nee ik bedoel een glas Franse cognac en niet die lokale cognaci.

Oeps hier kom ik goed weg.

Je slaapt er wel lekker als je de fles naar binnen giet.

Ik ga slapen en duik onder de klamboe.

Tot morgen

Wally

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly:
    26 augustus 2015
    Ik geniet van je verslagen. Mooie dingen beleef je daar. En nu maar hopen dat de werkvloer er ook van genieten mag als jij weg bent. Sterkte met de laatste loodjes, liefs, El xxx
  2. Leo:
    27 augustus 2015
    Goede terugreis gewenst !!!
    Coby en Leo